Obecnie coraz więcej sklepów oraz firm zajmujących się handlem posiada swoje strony internetowe. Jest to bardzo korzystne zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla potencjalnych klientów. Jak jednak zachęcić ich do skorzystania z oferty danego sklepu? Z jakich narzędzi warto skorzystać w celu wygenerowania ruchu w sklepie internetowym?
Mailing
Mailing, inaczej znany pod nazwą e-mail marketingu, często jest traktowany jako metoda, która wręcz odstrasza klientów. Nikt z nas nie lubi bowiem dziesiątek maili reklamowych dziennie i w większości oznaczamy je jako SPAM. Jednak odpowiednio zaprogramowany e-mail marketing może przysporzyć bardzo wielu korzyści. Odpowiednio zaplanowany mailing powinien przede wszystkim być spersonalizowany i trafiać do potrzeb klientów danego sklepu. Bardzo ważne jest również nawiązanie interakcji z kupującymi oraz zaoferowanie im czegoś w zamian za skorzystanie z newslettera. Wiele firm proponuje kod rabatowy na początek współpracy i jest to bardzo dobra praktyka. Za pomocą e-mail marketingu warto informować klientów o nadchodzących zniżkach na produkty, dzielić się z nimi wiedzą na temat oferowanych artykułów, czy też informować o zmianach i udoskonaleniach, jakie są wprowadzane w sklepie. Jednym słowem – warto kierować się zasadą, aby wysyłać klientom to, co nas samych by zainteresowało.
SEO
Z języka angielskiego “search engine optimalization” oznacza optymalizowanie pod kątem wyszukiwarek internetowych. Jeśli chcemy zwiększyć ruch na stronie internetowej, zdecydowanie warto zadbać o to, aby po wpisaniu w wyszukiwarkę odpowiedniej frazy, pokazywała się ona w miarę wysoko wśród wyników. Mało kto dociera chociażby do drugiej strony wyszukiwarki, najczęściej korzystamy z pierwszych wyników. Jak zatem zapewnić sobie optymalne SEO? Poprzez stosowanie odpowiednich nagłówków, słów kluczowych w treści strony, tytułów oraz meta opisów. Brzmi to jak czarna magia? Wcale takie nie jest, można się tego bardzo szybko nauczyć. Lub zgłosić się do profesjonalistów, którzy zawodowo zajmują się SEO. Warto również zwrócić uwagę na możliwości optymalizacyjne danego systemu e-commerce. Sklepy funkcjonujące na platformie PrestaShop są bardzo przyjazne dla SEO i łatwe w optymalizacji.
Google Ads
Google Ads to kampania reklamowa stworzona przez koncern Google. Daje wiele możliwości oraz kanałów docierania do potencjalnych klientów. Linki sponsorowane w wyszukiwarce, reklamy na stronach partnerskiej sieci Google, a także Google zakupy, czyli atrakcyjna prezentacja produktów bezpośrednio w wyszukiwarce. Ponadto, Google zapewnia możliwość wyświetlania reklam strony internetowej w serwisie YouTube oraz remarketing, czyli zachęcanie klientów do powrotu do sklepu w przypadku nieukończenia zakupów. Dodatkowo, z możliwości, jakie daje Google Ads można skorzystać także w każdym miejscu za granicą.
Facebook Ads
Reklamy na Facebooku to obecnie jedna z najlepszych metod zwiększania ruchu w sklepie internetowym. Dzieje się tak z kilku prostych przyczyn – mało kto w dzisiejszych czasach nie posiada konta na Facebooku. Dziennie spędzamy tam od kilkunastu minut, nawet do kilku godzin. Daje to więc ogromne pole do popisu jeśli chodzi o reklamę swoich produktów. Dodatkowo, dzięki danym jakie Facebook gromadzi na temat swoich użytkowników, możliwe jest personalizowanie reklam, jakie wyświetlają się na ich tablicach. Im lepiej spersonalizowana jest reklama i lepiej trafia do potrzeb, tym więcej klientów zyska sklep.
Porównywarki cen
Pragnąc kupić jakiś produkt, zazwyczaj chcemy mieć jak najlepszą jakość za możliwie niską cenę. W tym celu blisko 70% użytkowników internetu korzysta z porównywarek cenowych, które następnie przenoszą ich na odpowiednie strony. Warto zatem być obecnym w tego typu porównywarkach. W tym celu należy zintegrować swój sklep z danym serwisem. Konieczne w tym celu będzie stworzenie specjalnego pliku zwanego feedem produktowym. Aby dobrze zaprezentować się w porównywarce, należy zadbać o kilka elementów, takich jak atrakcyjna cena, estetyczne zdjęcia, możliwość spłaty produktu na raty, czy też przedstawienie pozytywnych opinii o danym artykule. Jeśli nie wiemy na jaki sklep internetowy się zdecydować, warto poszukać rozwiązania, które pozwoli na dynamiczne generowanie różnego rodzaju feedów produktowych. Idealnie w tym przypadku sprawdzi się PrestaShop.
Zwiększenie ruchu na stronach internetowych może się odbywać za pomocą wielu technik. Im więcej z nich wykorzystamy, tym większa będzie korzyść dla naszego biznesu. Jednak te 5 sposobów uważa się za najbardziej skuteczne i przynoszące najwięcej zysków.