E-commerce

Jaki sklep internetowy wybrać?

Przystępując do realizacji planów związanych z rozpoczęciem działalności w obszarze branży e-commerce, chcąc uruchomić proces sprzedaży w Internecie, należy wybrać odpowiednią platformę i model oferowania produktów w sieci. W tym artykule przedstawię kilka rozwiązań, które pomogą w uruchomieniu tego typu aktywności, zwracając uwagę na kluczowe aspekty związane z otwarciem sklepu internetowego.

Kiedy rozpoczynamy sprzedaż w Internecie, mamy do dyspozycji kilka platform i rozwiązań. Do platform sprzedażowych należą, zarówno rozwiązania płatne jak i darmowe, dając możliwość wyboru takiej platformy, która będzie najlepiej dopasowana do naszych potrzeb. Do platform Open Source, będących darmową wersją sklepu internetowego, należą rozwiązania oparte na dedykowanych rozwiązaniach, przeznaczonych tylko do sprzedaży, inne pozwalają na implementację rozwiązań w systemach do zarządzania treścią CMS typu WordPress. Istnieją także rozwiązania, które mogą działać niezależnie lub bezpośrednio w danym CMSie, jako dodatek rozszerzający możliwości platformy.

Są do dyspozycji także, rozwiązania, które działają w ramach sprzedaży w mediach społecznościowych, do których należy Facebook. Ponadto można zintegrować sprzedaż z wyszukiwarką Google, czy też z porównywarką Ceneo i Allegro. Przy wyborze platformy handlowej, warto wziąć pod uwagę dostęp do tych usług i możliwość ich integracji. Także dropshipping, czyli sprzedaż produktów od innych dostawców, co pozwala na skupieniu się na sprzedaży, a cały proces zakupu produktów, magazynowania i dostaw, przeniesiony jest na dostawcę tego typu usług. Warto także przystąpić do sieci afiliacyjnej, by rozszerzyć zakres świadczonych usług. Rozwiązania płatne pozwalają na integrację większości rozwiązań handlowych, w jednej platformie i jeśli dana platforma na to pozwala rozwija i daje możliwości rozbudowania jej o kolejne moduły.

Darmowe platformy handlowe

Do darmowych platform handlowych należą między innymi:

  • Woocommerce,
  • VirtueMart,
  • PrestaShop,
  • OpenCart,
  • Quick Cart,
  • Magento,

Część platform wymienionych powyżej, posiada dodatki i rozszerzenia, które są płatne, a przykładem jest Woocommerce. Ponadto trzeba liczyć się z opłatą za hosting i domenę. Woocommerce jest częścią systemu WordPress, pozwalającego na realizację projektów programistycznych, na potrzeby stron i aplikacji internetowych, którego początki sięgają tworzenia blogów internetowych. Wielu dostawców usług hostingowych ma w swojej ofercie już gotowe, zainstalowane platformy, gdzie hosting jest przeznaczony specjalnie do tego celu. Koszt hostingu to kilkaset złotych rocznie, a ewentualnych dodatków – nawet kilkaset złotych jednorazowo lub rocznie.

Płatne platformy handlowe

Do płatnych rozwiązań z branży e-commerce należą między innymi:

  • iAiShop,
  • Ecwid,
  • Shoper,
  • Shopgold,
  • Sky-Shop,
  • Clickshop,
  • Redcart,
  • Sote,
  • Shoplo,
  • Cstore,

W grupie powyższych przykładów, są także rozwiązania, które posiadają własny hosting i możliwość podpięcia własnej domeny. Przykładowo iAiShop, który jest usługą SaaS, podobnie jak Sky-Shop, pozwala na podpięcie własnej domeny, a hosting już jest w ramach opłaty. iAiShop ma kilka modeli płatności za usługę, w tym płatność prowizyjną, która może wynosić od około 50 zł netto do sum o wiele wyższych, w modelu kilkuprocentowej opłaty prowizyjnej od przychodów. Aplikacja Ecwid, do prowadzenia sklepu internetowego, podobnie jak iAiShop i Sky-Shop, umożliwia użytkowanie na przeznaczonym do tego celu hostingu z możliwością podpięcia własnej domeny. Istnieje także możliwość uruchomienia usługi na zewnętrznych systemach takich jak Wix.com, czy WordPress. Opłaty za usługi, funkcjonują w modelu subskrypcyjnym i wynoszą od kilkudziesięciu złotych miesięcznie, do kilkuset złotych, w zależności od ilości funkcji i wybranego modelu.

Inne przykłady

Wybierając odpowiedni sklep internetowy, należy wziąć pod uwagę jaką formę sprzedaży chcemy przyjąć i jakie funkcjonalności miałby zawierać. Wiele rozwiązań takich jak na przykład Dolibarr, Bitrix24, czy Zoho mają wbudowane systemy oparte na technologii CRM i ERP, jak również moduły CMS do zarządzania treścią na stronie i tworzenia stron internetowych. W przypadku Bitrix24 i Zoho mamy do dyspozycji dedykowaną platformę sklepu, a w przypadku Dolibarr możliwość integracji z zewnętrznymi platformami sklepowymi. Koszty tych rozwiązań wahają się od kilkudziesięciu złotych do kilku tysięcy złotych, w zależności od ilości użytkowników.

Tak więc wybór jest duży a nawet jest jeszcze więcej platform i rozwiązań umożliwiających uruchomienie usług handlowych, zarówno w formie stacjonarnej jak i e-Commerce, z zadbaniem o takie szczegóły jak Marketing, czy połączenia telefoniczne między innymi w modelu Voip co ułatwia kontakty z klientami, nie ograniczając się tylko do czatu wbudowanego w tego typu usługi. Decydując się klient bierze pod uwagę wiele czynników i warto zapoznać się ze szczegółami tych rozwiązań, by wybrać usługę najbardziej dopasowaną do naszych potrzeb.

Jeżeli chcesz się dowiedzieć jaki sklep internetowy wybrać, zapraszamy do zapoznania się z poradnikiem pod poniższym linkiem: https://blog.sky-shop.pl/jaki-sklep-internetowy/.

Dodaj komentarz