BiznesMarketing

Jak zbudować silną markę i wyróżnić się w sieci?

Konkurencja w sieci jest ogromna i aby znaleźć swoją niszę, czy wyróżnić się, trzeba poświecić naprawdę sporo pracy na takie działania. Część działań możemy wykonywać sami jeśli mamy na to czas, na przykład opisy produktów w sklepie internetowym, a część możemy oddelegować specjalistom, którzy poprowadzą nas za rękę.

Branding czyli przykazania marketingowe w budowaniu marki

Czy znasz książkę pt. „Praktyka Brandingu”? Bo jeśli nie, to pora szybko to zmienić. Znajdują się tam 22 ważne zasady marketingowe, których umiejętne stosowanie wspomaga budowanie marki. Bez silnej i dobrze kojarzącej się marki, docierającej do Klientów, właściwie nie istniejemy. To nasz wyróżnik i trzeba nieustannie szukać nowych sposobów na wzmacnianie przekazy i budowanie autentyczności marki. Aby znać swoje cele, trzeba stworzyć strategię działania. Nie jest to prosta sprawa i często naszą pomocą będą specjaliści od stworzenia marki. W uproszczeniu, podstawa  budowania marki to analiza, strategia i komunikacja.

22 zasady brandingu czyli profesjonalnej  komunikacji marki

Budowanie i komunikacja marki to wyzwanie, które najczęściej wymaga wiedzy i umiejętności.

Na jakich zasadach opiera się proces komunikacji marki?

Poznaj wybrane zasady:

  • Prawo rozszerzania asortymentu – silna marka słabnie, gdy długofalowo mamy zbyt wiele produktów
  • Prawo rezygnacji – aby coś zyskać, musimy coś poświęcić, a najczęściej są to asortyment, szeroka grupa docelowa, ciagle zmiany
  • Prawo właściwości – nie naśladuj lidera, tylko szukaj przeciwieństw
  • Prawo szczerości – przyznajemy się do problemów
  • Prawo jedynego rozwiązania – jedno skuteczne rozwiązanie przynosi sukces
  • Prawo nieprzewidywalności – planuj długofalowo i obserwuj konkurencję
  • Prawo sukcesu – sukces może prowadzić do arogancji
  • Prawo niepowodzenia – godzimy się z niepowodzeniem i odpuszczamy nieudane projekty
  • Prawo przesady – stosuj autoreklamę z umiarem
  • Prawo trendu – opieraj się na trendach, a nie chwilowej modzie
  • Prawo zasobów – najpierw pomysł, później budżet

Brzmi skomplikowanie? Jak zastosować te i resztę zasad w praktyce? Agencja Fabryka e-biznesu poprowadzi Klienta przez wszystkie etapy tego procesu.

Czy marketing to długofalowa strategia czy doraźne działania?

Planowanie marketingowe musi być strategią, analizą działań i powinno być prowadzone w dłuższej perspektywie czasu. Nie ma mowy o działaniach doraźnych na poprawę funkcjonowania firmy, tylko wszystko musi być wcześniej ustalone i poprzedzone gruntownym briefem Klienta. Cel wyznaczony w opracowanej strategii musi być realny, przy założonym budżecie. Przede wszystkim musimy znać przewagi konkurencyjne i narzędzia, które posłużą do przeprowadzenia kampanii reklamowej.   Natomiast jeśli kampanie już trwają, trzeba na bieżąco sprawdzać ich efektywność i optymalizować je, jeśli jest taka potrzeba. Zatem marketing to tak naprawdę żmudna, długofalowa praca oparta na dobrze przemyślanej strategii. Opracowanie strategii najlepiej powierzyć specjalistom i oprzeć się na ich doświadczeniu i wiedzy.

Dodaj komentarz