Planowanie działań firmy i kontrola ich realizacji nie musi być żmudnym, czasochłonnym zajęciem. Sprawne zarządzanie pracą przedsiębiorstwa jest dzisiaj możliwe dzięki specjalnym aplikacjom. Takich programów jest całkiem sporo, jak zatem wybrać to właściwe rozwiązanie?
Aplikacja dobrana do potrzeb
Program do obsługi zleceń musi zapewniać wygodne i szybkie planowanie pracy całej firmy, monitorowanie postępów zlecenia i sprawną komunikację między pracownikami oraz klientami, przyda się także opcja wysyłania alertów oraz szybkiego reagowania na sytuacje kryzysowe, tak by w razie konieczności inna osoba mogła wykonać dane zlecenie. Dzięki aplikacji można w czasie rzeczywistym kontrolować pracę wszystkich osób, śledzić trasy pojazdów, sprawdzać lokalizację pracowników terenowych.
Dobra aplikacja, jak Facilitime, jest elastyczna, można ją dowolnie konfigurować i dostosowywać do trybu pracy danej firmy. Posiada CRM i uwzględnia specyfikę działania w konkretnej branży, a do tego wspiera każdy dział firmy, nie tylko samą obsługę zleceń, ale też na przykład księgowość czy kontrolę jakości. Szukając programu dla swojej firmy warto jeszcze zwrócić uwagę na dostępność aktualizacji – potrzeby przedsiębiorstwa stale się zmieniają, podobnie jak technologia, wskazane są więc takie rozwiązania, które po krótkim czasie nie okażą się przestarzałe. Istotną kwestią jest jeszcze integracja programu z innymi systemami, tak by nie było konieczności wprowadzania dwa razy tych samych danych.
Czego nie może zabraknąć w programie do obsługi zleceń?
Konkretne funkcje zależą od branży, ale jest kilka opcji, które będą przydatne w każdej firmie. To między innymi łatwy dostęp do wszystkich zleceń i formularzy – wszystkie upoważnione osoby widzą na ekranie potrzebne w danej chwili dokumenty, z uwzględnieniem naniesionych zmian i poprawek. Powiadomienia muszą być wysyłane w czasie rzeczywistym, e-mailem, SMS-em i wyskakującymi okienkami. Nie może też zabraknąć bazy danych o klientach i CRM, co ułatwi zarządzanie kontaktami oraz zleceniami.
Przydatnym narzędziem będzie opcja zwiększania sprzedaży i poprawy marketingu – mając wgląd w dane firmy oraz raporty łatwiej da się poprawić aktywność sprzedażową i skuteczność działania.