Marketing

Właściwy sposób pisania treści marketingowych.

Treści marketingowe są niezwykle potężnym narzędziem, które każda firma, duża lub mała, powinna rozważyć wykorzystać. Pomaga to firmie budować widoczność i poszerzać grono odbiorców, promować swoje towary lub usługi oraz tworzyć pewną wizję marki. Sama publiczność może jednak mieć zupełnie inną opinię na ten temat.

Spójrzmy prawdzie w oczy: firmy potrzebują markowych treści, ale publiczności na ogół to nie podoba się – dobrze, chyba że jest napisane prawidłowo. Włączenie treści marketingowych do strategii marketingowej jest rzeczą ryzykowną, gdy nie masz dużego doświadczenia w jej pisaniu. Ponieważ świetna treść może rzeczywiście bardzo Ci pomóc – ale źle napisana może wyłączyć klientów. Musisz więc zrobić wszystko, co w Twojej mocy, aby zapewnić, że Twoje treści będą dobre.

I oto, na czym trzeba się skupić, aby było dobrze:

1. Dowiedz się, co w danej chwili ma największe znaczenie dla Twoich odbiorców.

Wiemy, że treść musi zapewniać prawdziwą wartość dla odbiorców – ale co byłoby dla nich teraz najcenniejsze? Choć są rzeczy, które ogólnie interesują twoją publiczność, powinieneś spróbować dostrzec te, które byłyby dla nich najważniejsze nie w ogóle, ale teraz – i jak najlepiej z tego skorzystać.

Na przykład, najprostszym sposobem promowania usługi pisania jest publikowanie postów z analizą procesów, które zawierają propozycje tematów papierowych. Brzmi łatwo, prawda? Załóżmy jednak, że ten post jest publikowany w czasie przerwy letniej – czy wtedy studenci by go potrzebowali? My tak nie myślimy.

Zamiast tego taka firma powinna skupić się na udzielaniu studentom wskazówek, jak najlepiej wykorzystać wakacje lub jak rozwinąć umiejętności pisania w okresie letnim.

2. Ułatwiać odnalezienie i podzielenie się swoimi treściami.

Jeśli chcesz zbudować publiczność z pomocą swoich treści, nie ograniczaj jej tylko do swojej strony internetowej i nie utrudniaj zapisywania i udostępniania. Im bardziej rozpowszechniona staje się Twoja treść, tym bardziej będzie ona dla Ciebie korzystna.

Doskonałym przykładem ciekawych, rozrywkowych i dzielonych treści są filmy nagrane przez British Airways. Choć wszystkie z nich są niesamowite, to jednak ten jest szczególnie dobrym przykładem – jest komiksowy, zawiera tak wielu znanych aktorów i jest naprawdę zabawny i interesujący do oglądania.

3.Rozumieć ton.

Jednym z najlepszych przykładów tego jest znany film Dove, który szybko stał się wirusowy. Marka jest markowa, ale sama marka nie odwraca uwagi widzów od oglądania filmu: widzimy tylko logo w rogu i wiadomość od firmy na samym końcu.

Sam przekaz nie skupia się również na Dove, choć jest w jakiś sposób związany z produktem firmy. Przesłanie jest proste, ale mocne: ludzie muszą nauczyć się bardziej doceniać swoje naturalne piękno. I to jest niesamowite – ponieważ firma nie tylko promuje, ale jednocześnie nie czyni z niej centrum swojej treści, zamiast tego skupiając się na dostarczaniu inspiracji dla swoich docelowych odbiorców.

4. Post powinien być innowacyjny.

Konsekwencja jest bardzo ważna dla budowania lojalnej publiczności. Ponadto, należy również starać się być innowacyjnym i eksperymentować z rodzajami treści. Po co podążać za trendami, skoro można tworzyć własne?

Jednocześnie ważne jest również śledzenie najnowszych trendów i prognoz trendów, zwłaszcza jeśli Twój zespół nie jest wystarczająco doświadczony, aby tworzyć własne trendy. Dlatego zawsze monitoruj wiarygodne źródła, aby dowiedzieć się wszystkiego, co musisz wiedzieć.

5. Jeśli się nie uda, ucz się.

Testowanie treści przed wydaniem może pomóc zminimalizować ryzyko – ale nie można go całkowicie uniknąć. Zdarzają się niepowodzenia, ale jeśli nauczysz się na ich podstawie, będziesz w stanie dostosować swoją treść i uczynić ją lepszą. Oczywiście, aby to zrobić, trzeba będzie przeanalizować dane i zmierzyć swoją wydajność.

W 2016 roku Cinnabon zamieścił zdjęcie hołdu dla uczczenia pamięci zmarłej aktorki Carrie Fisher. Użyli tego samego zdjęcia przed, 4 maja, znanego jako “Dzień Gwiezdnych Wojen” wśród fanów. W tamtym czasie obraz został dobrze przyjęty – jednak ten sam trik nie zadziałał dwa razy. Fani zostali obrażeni przez użycie tego zdjęcia, uznając je za nieodpowiednie. Oskarżyli też firmę o wykorzystanie czyjejś śmierci do promocji.

Choć firma jest dobrze znana i na pewno ma silny zespół marketingowy odpowiedzialny za strategię treści i kreację treści markowych, niepowodzenie nadal było ogromne. Cinnabon zrobił wszystko, co w takich okolicznościach było w ich mocy – opublikował przeprosiny. I choć nie eliminuje to całej sytuacji, to jednak nadal wpływa na wizerunek firmy, ponieważ pokazują, że przyjmują odpowiedzialność za swoje błędy i przepraszają za nie.

Pisanie dobrych treści.


Tworzenie silnych, marketingowych treści nie jest rzeczą łatwą. Nie jest to jednak również niemożliwe. Zrób wszystko, co w Twojej mocy, aby uczyć się zarówno na podstawie wskazówek, jak i na przykładzie innych, monitoruj reakcję publiczności i to się uda.

Dodaj komentarz